Cursus TA - Elektrische Beveiliging
- 30 sep
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 19 okt
HET ONTWERPEN VAN EEN ELECTRISCHE BEVEILIGING VAN EEN STATION MET ÉÉN POST.

Nadat van het te beveiligen station een situatietekening gemaakt is (de toekomstige BVS-tekening), de gewenste treinbewegingen zijn vastgesteld en, in verband hiermede, aard en plaats van de seinen zijn bepaald, alsmede nagegaan en aangegeven is welke wissels centraal bedienbaar, geïsoleerd en/of van tongencontróle voorzien moeten zijn en tenslotte eventueel de plaatsing van grendels, ontspoorblokken, enz. is vastgesteld, wordt tot samenstelling van het algemene plan van het stelknoptoestel overgegaan.
Inhoudsopgave Electrische Beveiliging:
Het ontwerpen van een electrische beveiliging van een station met één post:
Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 1 t/m 8
Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 9 t/m 17:
Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 18 t/m 25, geisoleerde spoorstaafschakelingen voor aankomst:
Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 26 t/m 30, geisoleerde spoorstaafschakelingen voor vertrek:
Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 32 t/m 34. Blad 5, schakelingen op geelektrificeerde baanvakken





Opmerkingen