top of page
IRSElogo-horizontal.png

Cursus TA - Elektrische Beveiliging

  • 30 sep
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 19 okt

HET ONTWERPEN VAN EEN ELECTRISCHE BEVEILIGING VAN EEN STATION MET ÉÉN POST.

ree

Nadat van het te beveiligen station een situatietekening gemaakt is (de toekomstige BVS-tekening), de gewenste treinbewegingen zijn vastgesteld en, in verband hiermede, aard en plaats van de seinen zijn bepaald, alsmede nagegaan en aangegeven is welke wissels centraal bedienbaar, geïsoleerd en/of van tongencontróle voorzien moeten zijn en tenslotte eventueel de plaatsing van grendels, ontspoorblokken, enz. is vastgesteld, wordt tot samenstelling van het algemene plan van het stelknoptoestel overgegaan.


Inhoudsopgave Electrische Beveiliging:



Het ontwerpen van een electrische beveiliging van een station met één post:



Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 1 t/m 8



Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 9 t/m 17:



Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 18 t/m 25, geisoleerde spoorstaafschakelingen voor aankomst:



Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 26 t/m 30, geisoleerde spoorstaafschakelingen voor vertrek:



Stroomloopschema's voor de beveiliging van een station met één post, gelegen op een niet-geëlectrificeerd baanvak. Figuren 32 t/m 34. Blad 5, schakelingen op geelektrificeerde baanvakken


Opmerkingen


bottom of page